Is dat echt zo? Ja hoor! Ziggo maakt het zeer zeker mogelijk, maar wat maken ze nu precies mogelijk? Met de TVAPP namens Horizon kun je bijvoorbeeld overal in Nederland wanneer jij dat wilt gewoon online naar televisie kijken. Daarnaast kun je met Ziggo BAP, eveneens een APP van het bedrijf, met behulp van een Android telefoon met je vaste lijn bellen. Het enigste wat je hiervoor wel moet hebben en waarmee je verbonden dient te zijn is Wifi. Dit is nog lang niet alles wat Ziggo te bieden heeft. Kijk maar eens naar de snelheden waarmee je kunt internetten! Het bedrijf heeft ook zeer aantrekkelijke alles in 1 pakketten die je op je gemak met die van andere aanbieders kunt vergelijken. Als je ziet wat er allemaal in die pakketten zit en wat voor service Ziggo biedt kun je bijna niet anders.
Ondanks dat per 1 juli 2016 de prijzen weer worden verhoogd en iedereen die over een Ziggo abonnement beschikt voor deze datum zou moeten overstappen om onder het contract te kunnen uitkomen, verliest Ziggo op dit moment bijna geen klanten. Ook de opkomst en de groei van glasvezel in Nederland veranderd hier weinig aan. Ziggo krijgt namelijk steeds meer klanten en dat hebben ze te danken aan de uitmuntende service die ze bieden. De abonnee betaald graag iets meer voor deze service en daarom stapt er voor 1 juli bijna niemand over. Wie wil er nu weg bij een provider waar bij je volledig kosteloos met andere abonnees kunt bellen? Die voor de zoveelste keer gratis de internetsnelheid verhoogd? Die continue werkt aan de betrouwbaarheid van haar eigen netwerk? Juist dat wil bijna niemand en de meeste mensen zijn dus ook meer dan tevreden met de diensten die Ziggo levert. Je ziet dat veel mensen voor internet, telefonie en bellen van Ziggo kiezen omdat de uptime van het netwerk echt bij 99 ligt. Is er een keer een storing doen ze er echt alles aan om deze zo snel mogelijk te verhelpen.
Soms lees je wel eens van die rare verhalen over Ziggo. Ontevreden klanten die een half jaar zonder televisie en internet zitten bijvoorbeeld. Dit zijn eerder sprookjes en verhalen die echt niet kunnen kloppen, want wie wil en kan nu meer dan een half jaar zonder tv en internet zitten? Wie meldt dit niet bij Ziggo en wacht gewoon een half jaar lang om vervolgens het abonnement op te zeggen en hiervoor ook nog zou moeten gaan betalen? Juist niemand dus! Ziggo is een betrouwbaar bedrijf en dit soort verhalen zijn zeer zeker niet aan de orde. Met de klantenservice via de web-care op Twitter worden de meeste problemen echt binnen een mum van tijd opgelost. Is er geen oplossing in zicht stuurt Ziggo heus wel een monteur langs en gaat dit echt geen 6 maanden duren.
Wanneer we de markt op het gebied van alles in één abonnementen eens goed bestuderen zien we dat Ziggo deze nog steeds aanvoert. Op het gebied van internet, televisie en telefonie beschikken ze ze over een uitstekend aanbod en zijn ze nog steeds marktleider. Consumenten kunnen de keuze maken uit drie verschillende alles-in-1 pakketten. Deze bieden ze sinds de fusie met UPC als Connect en Play pakketten aan. Het begint met START als kleinste aanbieding, Complete als goed werkende middenmotor en eindigt met het sterke Max pakket dat bijna niets te wensen overlaat.
Een zeer belangrijke stap die Ziggo in de toekomst gaat maken is de fusie met Vodafone. Dit wordt gedaan om in de toekomst ook sterk vertegenwoordigt te kunnen zijn op de mobiele markt. Vodafone zal zeer zeker ook van deze fusie gaan profiteren want de bedrijven ondersteunen elkaar op punten en technieken waarover de ander nog niet kon beschikken. Ziggo kan bijvoorbeeld naast het uitbreiden van de mobiele markt ook actief worden op de glasvezelmarkt. Vodafone glasvezel is al in een groot aantal regio’s in Nederland verkrijgbaar. Ziggo daarentegen niet, want Ziggo is geen glasvezel maar gewoon kabel. Ziggo glasvezel bestaat in principe niet. Het is dus ook fout wanneer mensen het over Ziggo glasvezel hebben want het laatste stukje draad van de centrale naar de consument is gewoon koper en geen FTTH oftewel Fiber To The Home genoemd. Ziggo is dus op dit moment gewoon nog een kabelbedrijf, ook kabelaar genoemd. Of Ziggo daadwerkelijk met Vodafone gaat fuseren is nog niet helemaal zeker. Of ze dus ooit op het glasvezelnetwerk actief gaan worden staat dus ook nog niet vast. Mochten ze echter werkelijk zoals door Liberty Global aangekondigd met Vodafone samengaan, zullen er ongetwijfeld grote veranderingen plaatsvinden en is en blijft Ziggo echt de grootste provider van Nederland.
Ondanks dat het bedrijf op het gebied van digitale televisie een groot aantal klanten in 2015 heeft verloren, beschikken ze nog ruim over 4 miljoen klanten. De groei in abonnementen voor internet stagneerde in 2015. De mobiele abonnementen maakten echter een flinke stap in de goede richtig. Ruim 200.000 klanten kozen voor een mobiel abonnement van Ziggo. Ziet u wel , Ziggo maakt het mogelijk, met enkele ups en downs ook weer verkozen tot de beste internetprovider van Nederland. Deze titel die voor de vijfde keer werd toekend aan Ziggo wordt georganiseerd door Tweakers.net in verschillende categorieën. Ziggo wist de prijs dus weer in de wacht te slepen en dat meer dan terecht. Wees dus verstandig, vergelijk goed en bekijk of Ziggo niet ook voor u de juiste oplossing is.